onsdag 6 augusti 2014

Skärshult

Sugen på ett svalkande bad? Då borde du besöka Skärshults värdshus & fritidsanläggning!
Skärshult är kanske mest känd för sin fina badplats, med omklädningsrum, brygga och en liten strandremsa. En annan fördel för folk som mig, är att det är fin sandbotten. Det är få saker jag tycker så illa om som lerig, grenig eller på annat sätt "dålig" botten! Nu har jag väl lärt mig att bada även på sådana ställen, men jag föredrar ändå att kunna sätta ner fötterna utan att behöva fundera på vad jag kommer träffa på där nere.




Förutom en fin badplats finns det även ett värdshus där man kan köpa fika, glass, mackor m.m., de har även en veckomeny med husmanskost som man kan se på deras hemsida. Där finns både möjlighet att sitta inomhus och på en uteservering. 
Känner man dock för lite minigolf istället finns det även en bana precis intill värdshuset, där man kan hyra klubborna.



Precis som namnet säger finns här även möjlighet att campa, med tält, husbil, husvagn eller hyra en av deras stugor. Det finns 4 stugor för upp till 4 personer, och varje stuga har el, kaffebryggare och kylskåp. Alla på campingen kan även använda servicebyggnaden, där man hittar toaletter, duschar, tvättmaskin och torktumlare, kokplattor, ugn och mikro. 



Känner man istället för att vandra eller jogga lite så finns det även fina rundor omkring Skärshult, t.ex. en 5km runda runt sjön, där har jag flåsat runt ett antal gånger och försökt trotsa backarna på det årliga loppet "Älglöpet", som anordnas i Skärshult.

För mer information, kolla in på deras hemsida www.skarshultscamping.se 
eller deras facebooksida Skärshults Värdshus & Camping

Du kan även ringa dem på:
0371-461 82
eller 070- 517 11 93

Bada lugnt så hörs vi senare!

//Karolina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar