torsdag 7 augusti 2014

Ankis design

Ankis design är en liten mysig butik som ligger uppe vid Lindekullen. Det är dock inte butiken som är huvudfokuset, utan webbshoppen, där majoriteten av affärerna sker. 
Hos Anki kan du hitta garner, tröjor, mössor och mycket mer, ofta i isländsk stil. Garnerna du kan köpa hos Anki är i naturmaterial med hög kvalité, t.ex. islandsull, silke och lammull. Hon köper dessutom in garn till stickmaskiner från England, som hon sedan säljer vidare till andra i Sverige.



Förutom att sälja garn stickar hon också en del på stickmaskin och säljer, t.ex. supersnygga tröjor och pannband i isländska mönster. En annan produkt jag tyckte var väldigt innovativ var hennes miljövänliga disktrasor i lin, vilket jag fick veta har fördelen att det är naturligt antiseptiskt.
Förutom Ankis design driver hon även en till webbshop, där hon säljer hästsaker. Både det isländska temat och hästshoppen känns dock ganska naturligt med tanke på att hon själv har två islandshästar. 



Ska jag vara helt ärlig känner jag mig lite lost när det kommer till stickmaskiner, eller stickning över huvud taget. Jag har lyckats få ihop en halv halsduk eller nåt liknande nån gång, men det är ungefär så avancerad jag är i ämnet. Men även om du är som mig finns det fortfarande hopp, du kan nämligen anmäla dig till Ankis kurs i maskinstickning och förhoppningsvis få lite bättre koll på läget. Eller om du vill lära dig sticka med antika stickmaskiner finns det möjlighet till det också. Då kan du gå på Ankis och Lenas kurs där man får lära sig att sticka med antika cylinderstickare. 



Vill du besöka Ankis butik ska du få lite hjälp på traven:

Adress: Kvarnvägen 6, 314 31 Hyltebruk
Tfn: 070-535 79 64

Eller kolla in hemsidan www.ankisdesign.se ,
eller facebooksidan Ankis design 

Är du mer intresserad av hästgrejer kan du även besöka hennes hästshop www.equishop.se 

Ha det trevligt och njut av solen så hörs vi snart!

//Karolina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar