torsdag 7 augusti 2014

Klädhörnan & Olles dotter

Hej! Bloggen krånglade lite igår, så jag kunde tyvärr inte publicera mitt inlägg. Därför kommer ni få det som skulle kommit igår idag istället, plus två andra som vanligt! Så här kommer lite om gårdagens besök på Klädhörnan och Olles dotter:


Letar du efter kläder i Hyltebruk är det hit du ska bege dig! 
Dessa två butiker ägs av Annlouise Gullberg och öppnade i Hyltebruk 1991. Jag, liksom de flesta hylteborna skulle jag tro, skulle aldrig klara mig utan dem. Så fort man har en klädkris, ska köpa kläder eller smycken till någon i present eller bara är på shoppinghumör är det bara att ta sig till Örnatorget så är problemet snart löst. Behöver man någon hjälp är det dessutom bara att fråga någon i den alltid lika trevliga personalen, så kommer man få all hjälp man behöver!



Butiken startade först i en liten lokal i centrala Hyltebruk, men det blev snart dags att byta till en större lokal i takt med att affärerna gick uppåt och idag finns det även en butik i Smålandsstenar.
På klädhörnan hittar man både herr- och damkläder i alla stilar. Oavsett ålder eller smak kan man nästan alltid hitta något som passar. Förutom fest- och vardagskläder hittar man även ytterkläder, smycken, skärp, slipsar m.m..
För tillfället har de dessutom sommarrea med upp till 70% på delar av sortimentet.



På Olles dotter, tidigare Generös, kan man även hitta damkläder i de lite större storlekarna. Där finns storlekar mellan 36-56, och konceptet har blivit en succé. När jag besökte butiken träffade jag på ett par som åkt ända från Tvååker för att handla på Olles dotter, detta om något tycker jag är ett bevis på den goda servicen och kvalitén i butiken!



Du hittar Klädhörnan och Olles dotter på:

Adress: G:a Nissastigen 59, 314 32 Hyltebruk
Tfn: 0345-179 99
Facebook: Olles dotter , Klädhörnan

Ha det bra, så hörs vi snart igen! 

//Karolina

2 kommentarer:

  1. Annlouise Gullberg11 augusti 2014 kl. 12:10

    Hej Karolina! Vad fint du har skrivit om mina butiker :) sånt ger energi till en köpman.Ha det prima //Annlouise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, skönt att höra att du tyckte om mitt inlägg!
      Ha det super //Karolina

      Radera