tisdag 12 augusti 2014

Örnahallen hälsocenter

Örnahallen har genomgått en rejäl renovering och kommer invigas den 30:e augusti, men under tiden är gymmet, gruppträningar och sporthall igång. 
Några av de större skillnaderna efter renoveringen är: det nya leklandet för barn i simhallen, bassängerna har fått ny duk, nytt golvkakel, nytt tak och dessutom har reception, entré och café byggts om. Jag som inte varit där sedan jag flyttade i Augusti förra året blev helt chockad när jag kom dit. Det var som en helt ny byggnad, både utanför, i receptionen och särskilt i simhallen.



Örnahallen kan erbjuda gym, gruppträningar, sporthall, simhall och simskola. Med andra ord allt du behöver för att hålla dig i form och må bra.
På gymmet kan du styrketräna både med maskiner och lösa vikter, där finns även löpband och crosstrainers för att träna konditionen. Är det din  första gång eller om du vill ha hjälp med att förstå alla maskiner kan du boka en gratis gymvisning med någon av deras instruktörer.


Simhallen kommer snart att öppnas igen efter drygt ett års renovering. Personligen tycker jag resultatet är riktigt bra! Det är snyggt, fräscht och modernt.
I simhallen hittar du en stor bassäng, en liten och ett nytt lekland för barn.
Själv ser jag fram emot att få gå dit och testa på den nya simhallen när jag kommer hem igen, eftersom jag tyvärr åker till Luleå igen innan de inviger.




Vill du veta mer om renovationen eller annat som rör Örnahallen, gå in på www.hylte.se/kulturfritid/ornahallenshalsocenter

eller besök/kontakta dem på:
Adress: Dalgatan 1, 314 32 Hyltebruk
Tfn: 0345-180 97

Ha det super så hörs vi snart igen!

//Karolina





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar